Czech Convention Bureau: Do roku 2020 chceme být ve dvacítce

Tříčlenný tým Czech Convention Bureau bilancoval svou dosavadní činnost a nastínil současný stav, směřování a plány české kongresové turistiky.

Foto: Vlaďka Bratršovská

Foto: Vlaďka Bratršovská

Oddělení Czech ConventionBureau (CzCB) agentury CzechTourism existuje samostatně od roku 2010. Letos v dubnu se uzavřel projekt Marketingová podpora MICE v ČR financovaný EU. S jeho výsledky a s úspěchy CzCB seznámili novináře na tiskové konferenci Zdeněk Giormani, vedoucí CzCB, Petr Kuklík, projektový manažer dokončeného projektu, a Jana Houšková, manažerka CzCB.

„Zásadní důraz klademe na jednotnou propagaci ČR coby atraktivní MICE destinace a na efektivní koordinaci marketingových aktivit v tomto segmentu, a to jak vůči partnerům a potenciálním klientům v zahraničí, tak na domácím trhu. Propagace regionů a využití celého kongresového potenciálu v ČR je zásadním směrováním naší činnosti,“ shrnul poslání CzCB Z. Gior­mani.

Uvedl, že pracují jak s tradičními trhy, jako jsou sousední a další evropské země a USA, tak s trhy s velkým potenciálem, kam řadí Čínu, Latinskou Ameriku a Indii. Česká republika je dle hodnocení asociace ICCA 24. zemí světa v kritériu počtů účastníků konferencí, které Z. Giormani považuje za objektivnější měřítko než počet uspořádaných akcí v zemi. Nicméně v obou kategoriích došlo u nás k nárůstu: počet akcí se v roce 2012 zvýšil oproti roku 2011 o 9 %, počet delegátů vzrostl o 14 %. Za nejvýraznější úspěch roku 2012 pak celý tým CzCB považuje zisk The MICE Report Awards v kategorii Best ConventionBureau: Europe. „Největší připravovanou akcí bude v roce 2015 v Praze kongres IUGG, kterého by se mělo zúčastnit až 5000 kongresových hostů a jejich doprovodu,“ poodhalila v závěru plány pro blízkou budoucnost Jana Houšková.

Ohlédnutí za projektem podpory MICE v ČR připravil jeho hlavní manažer P. Kuklík: „Součástí projektu bylo nejprve statistické šetření o vnímání značky CzCB, z jehož výsledků jsme vypracovali branding značky CzCB, konkrétně dva videospoty o potenciálu ČR jako MICE destinace či layouty pro tisk. V rámci marketingu MICE služeb jsme uspořádali pět workshopů a dva famtripy. Nedávno byly také zřízeny webové stránky v osmi jazykových verzích. Při propagaci kongresové turistiky využíváme i sociálních sítí včetně sítě profesionálů Linkedin.“

Lenka Neužilová

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *