Corporate Health Day 2014: Kreativní a plný nápadů

Jaká je hodnotová pyramida zdravé firmy? Proč by vedení mělo jednat stejným způsobem se zaměstnanci i zákazníky? Řadu inspirativních impulzů přinesla konference Corporate Health Day 2014.

Foto: Tomáš Bém

Foto: Tomáš Bém

Konferenci Corporate Health Day 2014 uspořádala společnost Human Garden, která se zaměřuje na poradenství a koučování ve firmách. Hlavní myšlenka akce spojila zdraví psychické, fyzické a ekonomické, právě díky symbióze těchto prvků vznikají zdravé firmy.

Zdraví psychické: máme největší počet lůžek

Podle údajů WHO z roku 2011 má Česká republika největší počet lůžek pro duševně nemocné, prezentoval Martin Hollý, ředitel Psychiatrické nemocnice Bohnice. Od roku 2000 se zvýšil o 60 % počet osob, které vyhledaly psychiatra. Přitom lze prevencí předcházet depresím i syndromu vyhoření. Ten se pozná tak, že osobě nepomůže ani dvoutýdenní dovolená.

Podle něj netrpí dělnická třída syndromem vyhoření, protože za sebou vidí výsledek. Ohrožení jsou právě ti, kteří mají stálou chronickou stresovou zátěž. Přitom stačí zavést preventivní programy a znát svoji roli ve firmě.

Materialistický přístup k fyzickému zdraví

Podle Kamila Doležala, ředitele úseku strategie a obchodu Santé, neumíme pracovat s hodnotou zdraví. Pokud si kupujeme vůz, dlouho šetříme na nový a vidíme tak jeho hodnotu v číslech. V momentě, kdy mluvíme o svém zdraví, málokdo si jej váží, protože dostáváme vše do vínku zdarma. První aktivní období tak lidé vydělávají co nejvíce, aby ve druhém aktivním pracovním období mohli vydělané peníze věnovat na své zdraví.

Jak podpořit zdravou firmu k lepším výsledkům?

Lidé musejí věřit v to, co dělají, ať už se jedná o zaměstnance nebo zaměstnavatele (viz Desatero leadershipu). Měli by vědět, jaký mají význam pro firmu (i ten poslední opravář v NASA ví, že pomáhá lidem dostat se na Měsíc), a také by měli být vnímáni jako lidské bytosti s určitou kapacitou, vysvětlovali Jan Bubeník, Managing Partner, Bubeník Partners, a Roman Stupka, CEO Window holding.

Pro zdravou firmu je důležitá motivace. Podle průzkumů je ve firmě 15 % těch, kteří chtějí pracovat, 70 % kteří se vezou, neškodí, ale přežívají, Posledních 15 % jsou ti, co škodí, vysvětloval Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile. Také potvrzuje, že firma musí mít strategii, vizi a cíl, aby všichni věděli, kam směřují. To může omezit syndrom vyhoření a přispět ke spokojenějším zaměstnancům, kteří jsou klíčem k lepším výsledkům firmy. Jako motivační příklad uvedl odměnu v podobě notebooků, když zaměstnanci splní určité úkoly v určitém čase.

Efektivně také působí hry typu „běž a zvedni to“ ve firmě Linet. Jde o aktivní zapojení všech zaměstnanců a podporu jejich všímavosti a proaktivního přístupu. Zaměstnanci vědí, že je vypuštěn jezevec – problém, který musejí najít a odstranit jej. Výherce pak čeká výlet třeba do Japonska. „Problém byl, když jsme pochytali jezevců více, o kterých vedení ani netušilo,“ vyprávěl Tomáš Kolář, Managing Director Linetu. Sami zaměstnanci si tak vylepšují a zefektivňují chod firmy.

Mezi probíraná témata patřily také sebepoznání, hodnoty, zeštíhlování, rovnováha práce a soukromí, diverzita, engagement, soukromí, CSR, cloud, Generace Y a další.

Výtěžek 255 000 Kč z konference věnovala společnost Human Garden na projekt Studeo Jedličkova ústavu.

 

10 pravidel leadershipu v praxi

Podle Jana Bubeníka (Managing Partner, Bubeník Partners) a Romana Stupky (CEO Window holding).

1.     Věřte, že to dokážete

2.    Buďte důvěryhodní

3.    Sdílejte své hodnoty

4.    Zaměřte se na budoucnost

5.    Bez týmu nejste nic

6.    Nabízejte důvěru, poté ji můžete dostávat i vy

7.     Vytyčujte výzvy

8.    Jděte příkladem

9.    Pracujte na sobě, ale nestyďte se říci si o pomoc

10.  Buďte nositelem pozitivní energie

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *