Corinne Foulquier: Udělali jste velký pokrok

Corinne Foulquier, ředitelka vídeňské kanceláře Atout France pro Rakousko a střední Evropu, chválí pokroky na českém trhu cestovního ruchu. Do Prahy přijela koncem února, poprvé ve své nové funkci. Prahu poznala již na začátku své kariéry, kdy působila jako průvodkyně autokarových zájezdů. Přes různé funkce v oblasti cestovního ruchu i v oblasti mezinárodních koncernů se dostala k práci pro Atout France, francouzskou centrálu pro podporu cestovního ruchu. Do Vídně přijela vloni na podzim po tříletém působení jako vedoucí marketingu a zástupkyně ředitele Atout France v New Yorku, jednoho ze 32 zahraničních zastoupení propagujících ve světě Francii jako turistickou destinaci.

Corinne Foulquier Foto: Luděk Neužil

Corinne Foulquier Foto: Luděk Neužil

V roli nové ředitelky vídeňské kanceláře Atout France přicházíte i s některými novými náměty…

Jak víte, Francie se každoročně prezentovala na trzích střední Evropy formou setkání zvaných Workshop France a konaných v jednotlivých zemích, kam francouzští partneři na svém turné po střední Evropě přijížděli. Tyto prezentace se tak trochu přežily, také zájem francouzských vystavovatelů byl menší. To mě vedlo k myšlence uspořádat jeden velký workshop ve Vídni. Bude mít letos svoji premiéru v polovině května, účastní se ho rakouští, čeští, maďarští, slovenští, slovinští a rumunští touroperátoři. Celkem na 150 profesionálů se zde seznámí s nabídkami 56 francouzských partnerů. Jejich zájem je o to větší, že zde osloví širší okruh touroperátorů, pro větší trh mohou přijít i se zajímavými cenami. Nabídka zahrne všechny oblasti, poskytovatele služeb, zimní střediska, regiony, města, mezi nimi i řadu těch, kteří v posledních letech do střední Evropy nepřijížděli. Například město Rouen se svojí kulturní nabídkou.

 Co pro vás znamená český trh?

Nedávno jsem na toto téma hovořila s kolegy ve Francii. Domnívám se, že dnes je možné říci, že v oblasti lyžařských zimních zájezdů český trh již není pro nás novým začínajícím trhem, ale mladým vyspělým trhem. Je dobře organizovaný a dobře se vyvíjí, profesionálové mají dobré znalosti. Pozitivní změny, které jsem v ulicích Prahy zaznamenala, mnohé naznačují. Udělali jste velký pokrok.

 S čím byste se ráda obrátila na české touroperátory?

Na připravovaném setkání ve Vídni chci prezentovat i menší specializované produkty, tzv. produits de niche, které jsou spjaté s určitým místem a speciální nabídkou, jako jsou například kurzy vaření či malování. Věřím, že mohou mít u klientů úspěch. Seznámí je s prostředím z jiné stránky, připraví nevšední prožitek. Na workshopu bude i velký prostor pro kulturní turistiku, která střední Evropu oslovuje, ale například i pro luxusní turistiku jak v horách, tak na Francouzské riviéře či v Paříži, kde vznikla řada nových hotelů.

 Má Francie jako turistická destinace pro letošní rok jedno velké ústřední téma?

Velká témata jsou také otázkou rozpočtu. Náš rozpočet není tak velký jako například španělský. A je třeba říci, že nabídka Francie je založena na nabídkách regionů, měst, která jsou spjata s velkými událostmi, jako např. Marseille – Evropská metropole kultury 2013, Ryder Cap, velké golfové setkání, které se uskuteční v r. 2018 nedaleko Paříže, nebo Armada, setkání velkých plachetních lodí v Rouenu.

 Dovolte i osobnější otázku. Co vám dává cestovní ruch a jak vidíte dnešní cestování?

Od samých počátků mé kariéry jsem velmi ráda objevovala nová místa včetně těch málo známých, poznávala život lidí, kulturní dědictví. K turistice mám velmi blízko, ostatně můj manžel působí v oblasti cestovního ruchu jako novinář. Narodila jsem se v Normandii, vyrostla v Bretani, ale stále ráda objevuji i Francii, jako nedávno nádherné město Toulouse. Dnešní cestování? Je už mnohem dál, lidé jsou poučenější, vzdělanější, kultivovanější, to je i výzva pro nás, kteří se cestovním ruchem zabýváme.

 Chtěla byste něco vzkázat našim touroperátorům?

S některými jsem se již sešla ve Vídni, tato první návštěva měla na programu pracovní setkání s ČSA a Air France a také přípravu dubnové prezentace Alsaska. Velmi ráda se při další návštěvě České republiky setkám s některými velkými tour­operátory, abych poznala také jejich týmy, systém jejich práce. Spolu s Terezou Wicherkovou, která zastupuje vídeňskou kancelář v České republice, jsme tu proto, abychom touroperátorům v jejich činnosti napomáhaly. Já pracuji s velmi rozličnými trhy, jako jsou například vyspělý trh rakouský či začínající trh rumunský. Český trh je mezi nimi významný a v jeho pokrok opravdu věřím.

Když jsem poděkovala paní ředitelce za rozhovor a popřála dobrou cestu do Vídně, přiznala spontánně, že Vídeň je velmi příjemné město, ale ještě raději by byla v Praze. Řekla to se vstřícností, s níž byl veden i náš rozhovor a která může být dobrým znamením pro profesionály cestovního ruchu.

Marta Jedličková

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *