Corinne Foulquier: Francie se chce prezentovat dynamičtějším způsobem

Již druhý ročník workshopu French Rendez-Vous, pořádaný Atout France ve Vídni pro touroperátory střední Evropy a některé jihovýchodní země, potvrdil správnost myšlenky. A chtěl být letos ještě lepší. Ředitelka vídeňské kanceláře Atout France pro Rakousko a střední Evropu paní Corinne Foulquier se nám svěřila, co ji k tomuto projektu vedlo.

Corinne Foulquier Foto: K. Schiffl

Corinne Foulquier Foto: K. Schiffl

Když se rodila myšlenka na tento způsob workshopu, domnívala jsem se, že ho budeme organizovat každé dva roky. Při loňské premiéře však byli francouzští partneři natolik spokojeni s touto akcí, že jsme se nakonec rozhodli ji zopakovat hned v roce 2013. A tak se odnynějška stala každoroční událostí. V roce 2014 se bude konat 12. a 13. května.

Letos jsme rozšířili dobu trvání workshopu na jeden a půl dne, uvítali jsme na něm 164 touroperátorů, kteří zastupují trh rakouský, český, maďarský, rumunský, bulharský, srbský, chorvatský, slovinský a také bosenský. Francouzskou nabídku přijelo prezentovat 71 zástupců a partnerů. Rozsah této akce nazvané French Rendez-Vous byl v roce 2013 opravdu velký. Představoval kolem 1695 naplánovaných schůzek, a to nepočítám všechna další spontánní setkání. Pro francouzské vystavovatele je nespornou výhodou, že nemusejí objíždět touroperátory v jednotlivých zemích, ale mohou se s nimi ve stejné době setkat na jednom místě.

Co letos oživilo tuto akci?

Workshop měl samozřejmě i svůj doprovodný program. Večírek Networking Best of France na téma To nejlepší z jižních Alp představil zejména region Provence Alpes Cote d’Azur, který byl zároveň sponzorem večera. Konal se v mytickém Paláci Festel: jako by se zima vrátila do Vídně, ale jen na jeden večer… Nechyběla francouzská gastronomie, speciality z Provence, večer oživily i zábavní prvky, zejména pak dražba v duchu slavné pařížské aukční síně Drout, i když s fiktivními penězi. Těší mě také, že French Rendez-Vous měl okamžitý ohlas, a to jak na francouzském portálu Tourmag.com, tak v rakouském i maďarském tisku.

V Praze se konala nedávno prezentace Focus en France, v červnu se představilo Monako. Všechna tato setkání představují novou etapu Atout France?

Mým přáním je, aby všechny tyto prezentace ve střední Evropě měly dynamičtější ráz. Chceme co nejlépe informovat o novinkách ve Francii, ale dokázat i francouzským partnerům, že v těchto pro nás nových zemích, které jsou téměř u bran Francie, je silný potenciál. A že to mohou být i malé tematické segmenty, jako například téma luxusu v Rumunsku. Na druhé straně chceme také nadále pořádat road show, příkladem je prezentace Monaka v Bukurešti, Budapešti, Vídni a Praze. Počítáme také s večírky zaměřenými na turistiku ve spojení s událostmi, kde by se setkaly významné osobnosti, všichni, co ovlivňují trh, a novináři. Například 15. ledna 2014 chceme uspořádat večírek Světová vesnička Best of France v Budapešti, kde počítáme zejména s českými zástupci. Chci ještě dodat, že se dokončují práce na novém internetovém portálu, aby byl kvalitním zdrojem informací. Jeho hlavními tématy budou města, aktivní odpočinek v přírodě a hory. Téma aktivně v přírodě zařazujeme s ohledem na to, že vím, že Češi jsou zanícenými milovníky aktivní dovolené.

Za rozhovor poděkovala Marta Jedličková

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..