Corinne Foulquier: Francie se chce prezentovat dynamičtějším způsobem

Již druhý ročník workshopu French Rendez-Vous, pořádaný Atout France ve Vídni pro touroperátory střední Evropy a některé jihovýchodní země, potvrdil správnost myšlenky. A chtěl být letos ještě lepší. Ředitelka vídeňské kanceláře Atout France pro Rakousko a střední Evropu paní Corinne Foulquier se nám svěřila, co ji k tomuto projektu vedlo.

Corinne Foulquier Foto: K. Schiffl

Corinne Foulquier Foto: K. Schiffl

Když se rodila myšlenka na tento způsob workshopu, domnívala jsem se, že ho budeme organizovat každé dva roky. Při loňské premiéře však byli francouzští partneři natolik spokojeni s touto akcí, že jsme se nakonec rozhodli ji zopakovat hned v roce 2013. A tak se odnynějška stala každoroční událostí. V roce 2014 se bude konat 12. a 13. května.

Letos jsme rozšířili dobu trvání workshopu na jeden a půl dne, uvítali jsme na něm 164 touroperátorů, kteří zastupují trh rakouský, český, maďarský, rumunský, bulharský, srbský, chorvatský, slovinský a také bosenský. Francouzskou nabídku přijelo prezentovat 71 zástupců a partnerů. Rozsah této akce nazvané French Rendez-Vous byl v roce 2013 opravdu velký. Představoval kolem 1695 naplánovaných schůzek, a to nepočítám všechna další spontánní setkání. Pro francouzské vystavovatele je nespornou výhodou, že nemusejí objíždět touroperátory v jednotlivých zemích, ale mohou se s nimi ve stejné době setkat na jednom místě.

Co letos oživilo tuto akci?

Workshop měl samozřejmě i svůj doprovodný program. Večírek Networking Best of France na téma To nejlepší z jižních Alp představil zejména region Provence Alpes Cote d’Azur, který byl zároveň sponzorem večera. Konal se v mytickém Paláci Festel: jako by se zima vrátila do Vídně, ale jen na jeden večer… Nechyběla francouzská gastronomie, speciality z Provence, večer oživily i zábavní prvky, zejména pak dražba v duchu slavné pařížské aukční síně Drout, i když s fiktivními penězi. Těší mě také, že French Rendez-Vous měl okamžitý ohlas, a to jak na francouzském portálu Tourmag.com, tak v rakouském i maďarském tisku.

V Praze se konala nedávno prezentace Focus en France, v červnu se představilo Monako. Všechna tato setkání představují novou etapu Atout France?

Mým přáním je, aby všechny tyto prezentace ve střední Evropě měly dynamičtější ráz. Chceme co nejlépe informovat o novinkách ve Francii, ale dokázat i francouzským partnerům, že v těchto pro nás nových zemích, které jsou téměř u bran Francie, je silný potenciál. A že to mohou být i malé tematické segmenty, jako například téma luxusu v Rumunsku. Na druhé straně chceme také nadále pořádat road show, příkladem je prezentace Monaka v Bukurešti, Budapešti, Vídni a Praze. Počítáme také s večírky zaměřenými na turistiku ve spojení s událostmi, kde by se setkaly významné osobnosti, všichni, co ovlivňují trh, a novináři. Například 15. ledna 2014 chceme uspořádat večírek Světová vesnička Best of France v Budapešti, kde počítáme zejména s českými zástupci. Chci ještě dodat, že se dokončují práce na novém internetovém portálu, aby byl kvalitním zdrojem informací. Jeho hlavními tématy budou města, aktivní odpočinek v přírodě a hory. Téma aktivně v přírodě zařazujeme s ohledem na to, že vím, že Češi jsou zanícenými milovníky aktivní dovolené.

Za rozhovor poděkovala Marta Jedličková

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *