Co je dnes skupinová poznávací turistika

Na českém trhu je množství cestovních kanceláří specializovaných na zahraniční poznávací zájezdy. Na veletrhu Holiday World 2013 nás zaujaly produkty tří z nich.

Mgr. Jana Roztočilová, CK Geops, pořádá zájezdy po celé Evropě, a její cesty za poznáním umění a přírodou jsou cestami s duší. Foto: Marta Jedličková

Mgr. Jana Roztočilová, CK Geops, pořádá zájezdy po celé Evropě, a její cesty za poznáním umění a přírodou jsou cestami s duší. Foto: Marta Jedličková

Katalogy cestovních kanceláří, které se dnes zabývají organizovanou poznávací turistikou a jejichž zástupci nemohli chybět na Holiday Worldu, vypovídají o řadě změn. I když převládají autokarové zájezdy, čím dál častěji se objevují i letecké zájezdy nebo možnost volby zvolit si autokar či letadlo. Přibývá poznávacích zájezdů s ubytováním v hotelu, třeba i 3hvězdičkových, mnohdy i s polopenzí. Některé se vyhýbají nočním přejezdům, pokud to příliš neovlivní cenu. Dbá se i na chvíle volna, a to nejen během dne, ale řada zájezdů střídá dny výletů s dny odpočinku, jiné doplňují program i o pěší turistiku apod. Turisté se mohou především více ponořit do atmosféry místa či ochutnat místní speciality.

Pohoda a dobře zvolená témata

K těm, kteří se snaží navodit atmosféru pohody i do zájezdů s přesně stanoveným programem, patří i cestovní kancelář GEOPS, která působí na trhu 22 let. Její katalog je sestaven trochu netradičně, tematicky, i když uvádí i seznam všech zemí, kam její zájezdy vedou. Ty mapují celou Evropu, ale k její specializaci patří především témata jako Národní parky a zahrady, Cesty za gastronomií a vínem, Za uměním a architekturou a Evropské slavnosti. Zavádí své klienty i na výstavy či do slavných divadel na operní představení, jako je milánská La Scala. Připravují svým klientům i další nevšední zážitky, ať již jde o pěší toulky v zeleném srdci Francie či například velikonoční slavnosti ohňů ve Florencii.

Bonusy nemusejí být jen banální slevou

Další velký hráč v této oblasti rovněž s dlouhou tradicí, CK Mayer and Crocus, své poznávací zájezdy rozděluje do několik skupin již více let. I on v poslední době zařazuje více leteckých zájezdů, letos jsou to novinky Letecky do Turecka či do Andalusie. Podle její zkušenosti se kromě tradiční klientely lidí ve věku nad 50 let a učitelů začíná vracet i mladší generace, zejména když jsou v programu nevšední návštěvy. Do systému slev letos zařadila novinku –bonus ve formě jednodenního zájezdu při zakoupení dvou zájezdů v celkové hodnotě nad 12 000 Kč.

Nápaditost přináší novinky

K nápaditým cestovním kancelářím patří bezesporu CK INEX s bohatou nabídkou. Mezi tématy jejích poznávacích cest se objevují často zahrady a parky, které jsou, zdá se, letos velkým hitem. Patří k nim například program Nejkrásnější zahrady a vily Florencie či zahrady Říma a Latia nebo Nejkrásnější zahrady Francie. K novinkám patří i zajímavý zájezd do Umbrie, kde se poznávání střídá s pobytem u moře, či zájezd Za vínem a kulturou severního Španělska. Výčet novinek by byl dlouhý.

Ing. Marcela Králová, CK Mayer and Crocus (první zleva), říká, že zájezdy s bonusem jednodenního zájezdu zdarma mají na trhu úspěch. Foto: Marta Jedličková

Ing. Marcela Králová, CK Mayer and Crocus (první zleva), říká, že zájezdy s bonusem jednodenního zájezdu zdarma mají na trhu úspěch. Foto: Marta Jedličková

Jak se rodí novinky?

Velkou roli zde sehrávají i průvodci, kteří jsou více ve styku s klienty i s danou trasou. K partnerům patří i zahraniční centrály. Jejich pomoc je přínosná, pokud dodají například včas data významných událostí či akcí a poskytují dostatek informací a tiskových materiálů. Určitě se to vyplatí.

Marta Jedličková

 

 


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *