Co hledají turisté na internetu?

Zákazník, náš pán. A jací turisté vlastně jsou? Co byste měli vědět, abyste byli úspěšní ve vyhledávačích? Kolik vám může lokální vyhledávání přivést zákazníků?

Foto: Wikimedia Commons/David Illiff

Turisté nejvíce informací hledají na internetu. Co nejčastěji hledají před cestou a co na dovolené? Foto: Wikimedia Commons/David Illiff

Fenomén „turista“ jde s dobou a stále se vyvíjí. Ať už se jedná o batůžkáře či rodinu, která je zvyklá na servis, nebo vyšší manažery, mají jedno společné – jejich největším informačním zdrojem je internet. Tomuto trendu významně nahrává i každoroční nárůst mobilního vyhledávání a vůbec návštěv webových stránek z mobilních zařízení o stovky procent ročně.

„Podle některých odhadů měla být letos celá třetina vyhledávání na mobilních zařízeních místní povahy. I z pohledu provozovatelů turistických a gastronomických služeb se tak ukazuje, že optimalizace webových stránek pro mobilní zařízení je stále důležitější,“ říká Aleš Fodor z Dobrého webu, jeden z porotců v soutěži WebTop100, která se každoročně zaměřuje na hodnocení webů z oblasti cestovního ruchu.

Vyhledávání v okolí

Stále roste význam vyhledávání atrakcí, restaurací, hotelů v okolí napojených na vyhledávače a jejich mapy. Podle Aleše Fodora 97 % lidí volí on-line média pro vyhledávání služeb či produktů v okolí. Odhaduje se také, že třetina vyhledávání na internetu v mobilech bude v roce 2013 právě místní povahy – hledání nejbližších možností v dané lokalitě.

Před cestou a na cestách

Nejčastěji turisté před cestou vyhledávají užitečné informace, jako jsou: ubytování, doprava do země, počasí/podnebí, kam přesně jet?, služby v cílové destinaci apod., uvádí analýza společnosti Dobrý web. Na cestě pak lidé nejčastěji hledají restaurace, zajímavosti v okolí, dopravu, počasí, služby atd.

Pro zvýšení návštěvnosti webových stránek mohou právě hoteliéři či cestovní kanceláře využívat umístění předpovědi počasí nebo atrakcí v dané lokalitě. Znásobí se tak jejich šance, že právě na jejich web si turisté při plánování cest či přímo na dovolené kliknou.

Jak na to?

Pro dobré pozice pro vyhledávání velmi pomáhá být součástí Google Places, Firmy.cz, TripAdvisor, Agoda, Booking, Hotels. com… Navíc při hledání v mobilu zveřejňují kontakty a lokalitu hned při prvním hledání. Pro uživatele chytrého telefonu je pak velmi jednoduché se zorientovat v lokální nabídce. Nemusí pak složitě prohledávat na malém displeji stránky hotelu či restaurace. Intuitivně tak kliká na telefonní číslo a rezervuje si stůl či pokoj.

Nemusíte se obávat dalších výdajů. Ano, první tři pozice jsou placené, ale například Google Places je bezplatná služba, kterou si můžete založit zdarma, a sami turisté vám pak přispívají uživatelskými recenzemi. Podniky si zde mohou zveřejňovat aktuální slevy či akce. Tento „profil“ můžete napojit na Google AdWords, které funguje na principu PPC reklamy, kdy zadavatel platí jen za jednotlivé návštěvy, které mu reklama přinesla. Stejně tak nabízí tuto reklamu Seznam.cz službou Sklik.

Pro správné zacílení vyhledávání na klienty, tedy turisty, je potřeba vždy myslet na čtyři základní parametry: co lidé hledají, kde mohou informace hledat, nezapomínejte na jazyky – tedy na národy, které chcete oslovit, a možnosti, kde se všude můžete zobrazovat.

lp

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *