Chráníte citlivá firemní data na sociálních sítích?

Fotografie z cest a bouřlivé či nadšené diskuse o hotelech a destinacích patří na sociálních sítích mezi nejvyhledávanější, a to hned po snímcích dětí a psů. Často se mluví o ochraně malých dětí, které se objevují na profilech rodičů. Ale ne ve všech firmách se mluví o tom, jak a co může přijít na osobní profily zaměstnanců. Hrozí tu riziko, že by někdo napsal více, než je nutné?

16-01

Zdroj: Wikimedia Commons/Marcus Quigmire

 

Plzeňský Prazdroj, Seznam.cz, Hypoteční banka a další české firmy mají kuchařku o tom, co smí a nesmí sociální sítě psát. Ale stovky společností pak spoléhají na zdravý úsudek. Varovným příkladem může být tiskový mluvčí Air Banky, který minulý rok občas komentoval dění v bance odvážněji, což vypadalo jako plánovaná propagace. Ale narazil s fotografií dámského pozadí na Twitteru s komentářem: „Sorry, ale můžu se v tomto prostředí soustředit na práci?“ Podle serveru banky.cz mu nakonec ukončil zaměstnavatel smlouvu.

Seznam.cz radí mít na paměti dobré jméno firmy, ochranu soukromí kolegů a nezveřejňování citlivých firemních dat. Když jsme se ptali, jak jsou na tom české cestovní kanceláře, nenarazili jsme na žádnou, která by měla daná pravidla.

„Základní loajalita by na Facebooku měla platit, stejně jako třeba v případě, kdy člověk mluví o své práci před partou přátel. Žádnými pravidly ji ale nenařizujeme. Vlastní profily mají desítky kolegů už léta a nevím o tom, že bychom řešili jakýkoliv problém,“ řekl mluvčí cestovní skupiny Fischer Jan Osúch, který se stará o facebookové profily CK Fischer, Nev-Dama a Privileq.

„Nepsaná pravidla jsou, žádný Facebook během pracovní doby. Všichni zaměstnanci jsou profesionálové a sami vědí, co je a co není možné veřejně sdělovat ohledně firemního know-how,“ uzavřel Hynek Špinar, marketingový ředitel CK ESO Travel.

lp

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *