Chorvatsko s bohatou turistickou nabídkou letos očekává 20 milionů turistů

Chorvatsko letos opět očekává 20 milionů turistů, kteří realizují kolem 110 milionů přenocování. Česká republika zde při tom s téměř 800 000 příjezdy a 5,5 milionu přenocování zaujímá vysokou pátou příčku mezi nejlepšími trhy.

Dubravko Miholić, ředitel české pobočky Chorvatského turistického sdružení, na tiskové konferenci / Foto: Vlaďka Bratršovská

Od počátku roku do 16. března 2019 Chorvatsko zaznamenalo o 14 procent více turistů a o 7 procent více přenocování než ve stejném období v loňském roce a první výsledky naznačují, že předsezona bude dobrá a že lze očekávat kvalitní turistický rok.

„Myslím, že jsme připraveni na kvalitní turistický rok a očekáváme, že čísla budou rovna loňskému roku nebo o jedno či dvě procenta vyšší,“ uvedl chorvatský ministr cestovního ruchu Gari Cappelli.

Ředitel Chorvatského turistického sdružení (HTZ) Kristjan Staničić ve svém vyjádření uvedl: „Jsme potěšeni, že je Chorvatsko mezi českými turisty stále cílem číslo jedna pro letní dovolenou, a k pozitivnímu trendu jistě přispěje nová letecká linka společnosti Ryanair, která od dubna spojí Prahu a Zadar. Dobré trendy potvrzují i stále se zvyšující prodeje v režimu first minute, které meziročně zintenzivňují.“ Na českém trhu bude v následujícím období probíhat řada marketingových a PR aktivit, dodal Staničić.

„V těchto dnech jednáme o nových formách podpory chorvatské nabídky, zejména v období před hlavní turistickou sezonou a po ní a se zaměřením na aktivní dovolenou. Jsme velmi nadšeni skutečností, že touroperátoři zaznamenali naše úsilí a investice do propagace na českém trhu a že první údaje o prodejích za rok 2019 ukazují, že po dlouhých letech, kdy byly v České republice většinou nabízeny, vyhledávány a prodávány tříhvězdičkové hotely, Češi letos výborně reagují na nové a zrekonstruované 4hvězdičkové a 5hvězdičkové hotely, o které je od počátku roku velký zájem. Začínají stále více jezdit už v předsezoně (duben, květen a červen) a též po sezoně (září a říjen), kdy mohou získat za své peníze mnohem vyšší hodnotu a kdy je počasí stále vhodné pro všechny outdoorové aktivity. Výhodou je též fakt, že na dálnicích tehdy již nebývají zácpy, destinace nebývají přeplněné a hostitelé se turistům mohou více a lépe věnovat než uprostřed sezony, v červenci a srpnu,“ řekl Dubravko Miholić, ředitel české pobočky Chorvatského turistického sdružení.

Marketingové aktivity v ČR v roce 2019

Letos zintenzivníme naše aktivity v ČR prostřednictvím silnější marketingové a PR kampaně s naším sloganem „CHORVATSKO – plné života“. Naše kancelář (Croatian National Tourism Board, CNTB) v Praze bude mít také poprvé podporu PR agentury a agentury pro nákup médií k propagaci cestovního ruchu v Chorvatsku.

Zaměříme se také na mladší generaci prostřednictvím sociálních médií (web, Facebook, Instagram atd.) a další digitální komunikaci. Rádi bychom též informovali o tom, že máme své webové stránky v českém jazyce – www.chorvatsko.hr – a jsme také k dispozici na Facebooku a Instagramu v českém jazyce (#ChorvatskoFullofLife, #ChorvatskoPlneZivota a @croatiafulloflife), kde denně přímo komunikujeme s českými turisty.

Letecky do Chorvatska

Proč neletět namísto jízdy po dobu 14–16 hodin? Existuje spousta letů, které můžete využít pro „city breaks“ a jiné kratší dovolené, a nyní již navíc za přijatelné ceny.

Patnáct procent turistů volí leteckou dopravu do Chorvatska, zatímco 65 procent přijíždí auty. V loňském roce z letiště v Praze do chorvatských letišť Split a Dubrovník vycestovalo 62 839 cestujících letadlem. Bylo to jen o něco méně než počet cestujících do Španělska nebo Itálie. Předpokládá se, že letecký provoz v následujících letech poroste.

Čeští turisté v Chorvatsku v roce 2018

V průběhu roku 2018 z České republiky přijelo 799 678 turistů, což představuje nárůst příjezdů o 1,55 procenta. Turisté uskutečnili 5 489 607 přenocování, což představuje nárůst o 1,09 procenta. Česká republika je s podílem 5,18 procenta na pátém místě v počtu přenocování. Průměrná doba pobytu je 6,8 dne.

Chorvatsko coby destinace číslo jedna na českém trhu

Chorvatsko není jen „slunečná a mořská“ destinace. Nemusí být destinací jen pro vrcholnou sezonu. Naším cílem je ukázat krásy i jiných částí naší země. Proč například nenavštívit Rijeku nebo Záhřeb? Záhřeb byl loni osmým nejnavštěvovanějším místem v Chorvatsku a navštívilo ho 11 257 Čechů.

Seznam Top 10 míst pro turisty ze všech zemí v roce 2018 (dle přenocování):

Dubrovník (4,1 mil.), Rovinj (4 mil.), Poreč, Medulin, Umag, Split, Záhřeb, Vir, Mali Lošinj a Crikvenica.

Seznam Top 10 míst pro Čechy v roce 2018 (dle přenocování):

Baška Voda, Gradac, Biograd na Moru, Omiš, Umag (5% nárůst), Medulin (11% nárůst), Živogošće, Crikvenica (14% nárůst) a Vodice.

Newsroom TTG

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..