České hory se připravují na zimu

Po velmi teplé a dlouhé letní sezóně, která většině horských středisek zvýšila návštěvnost ve srovnání s loňským létem v průměru o 5 procent, se v českých horách pomalu chýlí přípravy na zimní sezónu.

Foto: klinovec.cz

Jak uvedl na společné tiskové konferenci Asociace horských středisek a agentury CzechTourism ředitel AHS Libor Knot, celkové investice před zimní sezónou se pohybují okolo 650 milionů korun. Přibude celkem osm lanovek, jedna na Tanvaldský Špičák, dvě v Krkonoších, tři v Jeseníkách a dvě v Beskydech, investovalo se i do rozšiřování a výstavby nových sjezdovek. Např. Skiareál Klínovec je nyní propojen se sousedícím skiareálem na Neklidu, a lyžaři tak budou mít k dispozici celkem 31,5 km tratí místo původních 18 km, ve středisku Dolní Morava zase došlo k propojení dvou částí areálu novou sjezdovkou s názvem „Vyhlídková.“

Investovalo se i do zasněžování a úpravy sjezdovek. Např. ve SkiResortu Černá Hora – Pec se lyžaři mohou těšit na kvalitněji upravené tratě díky nové technologii Snowsat, která monitoruje výšku sněhu na sjezdových tratích. Ta se promítne do mapy, kterou mají rolbaři ve svých strojích, takže mohou sjezdovky upravovat mnohem efektivněji.

Vynaložené investice mírně zvýší cenu skipassů, v 35 největších a nejnavštěvovanějších střediscích to bude v průměru o 3,5 %. „Čekal jsem větší zvýšení vzhledem k výrazně vyšším nákladům,“ řekl Libor Knot. Podle něj se totiž náklady na mzdy zvedly o 9 procent a cena elektřiny dokonce o 50%. Cena CzechSkipassu, sezónní permanentky, která platí ve 23 předních střediscích a zahrnuje 40 lanovek a 135 vleků, se nemění. Délka zahrnutých tratí ale letos vzroste o 25 km na celkových 215 kilometrů.

O podporu návštěvnosti českých hor se stará i CzechTourism, který spustí před Vánoci kampaň, zaměřenou především na zahraniční trhy, zejména na Polsko, Benelux, Dánsko a Slovensko. Kampaň za 1,8 milionu korun bude probíhat na sociálních sítích a tam, kde má CzechTourism zastoupení, v jazyce dané země. Podle Andrey Jirglové, vedoucí oddělení marketingové komunikace, bude cílit hlavně na rodiny s dětmi.

Newsroom TTG

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.