Češi na podzim cestují stále raději

Podzimní období láká Čechy ke krátkým dovoleným v blízkosti bydliště více než vloni. Zhruba 10% nárůst zájmu domácích turistů zaznamenávají jak provozovatelé ubytování, tak cestovní kanceláře. Nejpopulárnějšími lokalitami jsou Krkonoše a jižní Morava. Během tuzemské dovolené si pak Češi neváhají připlatit za dostupné wellness i zábavu pro děti.

Foto: CzechTourism

Celoroční trend zvýšeného zájmu Čechů po cestování se projevuje i v tuzemsku. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) například v letošním roce zaznamenala zhruba 10% meziroční nárůst prodejů domácích pobytů. „Pobyt v tuzemsku volí čeští turisté velmi často jako svou druhou dovolenou vedle pobytu u moře. Právě podzimní prodloužené víkendy jsou pro ni ideální,“ komentuje výkonná ředitelka AČCKA Tereza Picková. Dovolenou v České republice si podle ní většina cestovatelů plánuje sama, cestovní kanceláře nabízející domácí dovolené však přesto dle údajů AČCKA zaznamenaly až desetinový nárůst poptávky po zájezdech. „Dovolenou v tuzemsku poptávají u cestovní kanceláře zejména větší rodiny s dětmi, které by například obtížně sháněly odpovídající ubytování,“ doplňuje Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.

Typickým rysem tuzemských podzimních dovolených je dle expertů stále větší zájem cestovatelů o doprovodné služby. „Jedním z jejich hlavních kritérií je například dostupnost wellness zařízení v místě pobytu, bazén nebo možnost sportovního vyžití,“ vyjmenovává Michal Tůma. Rodiny s dětmi pak kladou důraz na přítomnost dětského hřiště nebo možnost zábavného programu. „Zájem o wellness služby a saunování po skončení léta výrazně stoupá. Turisté však chtějí zároveň odpočinek propojit i se zábavou pro děti. Zájem o ubytování, které tyto služby nabízí, je tak na podzim enormní,“ vysvětluje Petr Pavlacký, ředitel Aqualandu Moravia v Pasohlávkách.

V žebříčku nejnavštěvovanějších lokalit patří v rámci republiky dlouhodobě hory a jižní Morava. Mezi horskými oblastmi vedou Krkonoše, které dle údajů cestovní agentury Invia navštíví letos v září a říjnu 23 % turistů, kteří si koupili tuzemský zájezd u cestovní kanceláře. „Od roku 2014 se návštěvnost tuzemských turistů v Krkonoších stále zvyšuje. V roce 2017 jsme například zaznamenali 17 245 návštěvníků. Ti si na podzim užívají především horské túry a cykloturistiku nebo houbaření,“ potvrzuje zájem turistů Erika Mixová z Turistického informačního centra města Špindlerův Mlýn.

Dlouhodobě populární je pak rovněž oblast jižní Moravy. Zde se dle údajů Českého statistického úřadu za první polovinu roku 2018 ubytovalo v některém ze zařízení více než půl milionu lidí. Jižní Morava tak v počtu ubytovaných turistů téměř dohání hlavní město. „Jižní Morava obzvláště na podzim láká milovníky vína a burčáku, nabízí zároveň možnosti jak pro aktivní dovolenou, tak pro odpočinek i krásné památky,“ vyjmenovává Petr Pavlacký z Aqualandu Moravia, který se vloni stal nejnavštěvovanějším cílem Moravy.

Newsroom TTG

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.