Barbora Podhrázská: Brno jede dál…

Obraz moravské metropole Brna jako turistické destinace se začal měnit asi před dvěma lety s nástupem nové ředitelky Turistického informačního centra. A letos na jaře nastoupila na místo vedoucí oddělení marketingu a propagace Kanceláře metropolní spolupráce a marketingu města Brna Ing. MgA. Barbora Podhrázská. Přišla ze soukromého sektoru, což nebývá častým jevem.

Foto: Magistrát m. Brna

Co vás lákalo na této práci?
Lákala mě především možnost reálně tvořit marketing města, ve kterém jsem se narodila, žiji a mám ho velmi ráda. Moc bych si přála změnit jeho obraz v očích Čechů, stejně jako k němu přitáhnout větší pozornost zahraničních návštěvníků. Praha už začíná být přeplněná, tak proč nevyrazit do Brna: chci podpořit tu vlnu, která právě Brnem jede – svěží projekty, kulturní akce, které vznikají odspodu a které vedení města také podporuje.

Které formy propagace považujete za nejdůležitější?
V současnosti tvoříme novou destinační značku města, především pro zahraniční návštěvníky. Je potřeba město jednoduše a jednoznačně návštěvníkům přiblížit, najít jeho největší hodnotu a tu jednoznačně pojmenovat. Tvoříme tedy nové vizuály, fotografie, hledáme příběhy a začínáme k propagaci města přistupovat s trochu jinou filozofií. Brzy uvidíte…

Zásadním marketingovým nástrojem, který v minulosti nebyl tak využíván, jsou dle mého názoru zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v našich cílových destinacích. Jejich kontakty, znalost trhu a možnost ovlivňovat veřejné mínění o naší zemi – potažmo i našem městě, je pro nás skvělou možností, jak tyto trhy zaujmout. Právě jsem se vrátila z největšího veletrhu cestovního ruchu v Japonsku, kde jsme spolu s CzT propagovali Brno a jižní Moravu a efekt byl velmi pozitivní! Zahraniční zastoupení, to jsou naši ambasadoři v zahraničí, a naším úkolem je ukázat jim, co všechno nového se v našich destinacích za poslední 2–3 roky objevilo.

Městská turistika ve světě dnes zažívá velký boom, zároveň se ale objevují hlasy o přílišné zaplněnosti turisty, kdy města mohou také ztratit svoji autentičnost a vyvolat i jisté negace ze strany obyvatel. Jak to vidíte vy?
V našem nedávno schváleném Programu rozvoje cestovního ruchu města Brna 2016–2020 jsme si jasně stanovili za cíl mírný a pozvolný nárůst příjezdů z pečlivě vybraných destinací. Cílíme na individuální, tzv. „poučené“ turisty, kteří vyhledávají kvalitní kulturní či gastro zážitky, netradiční akce a neprahnou po 2hodinovém průletu městem v autobuse. Myslím si také, že už nazrála doba, kdy je potřeba Česko představovat na příkladu regionů a zajímavých měst a Prahu trochu upozadit. Nemyslím to špatně, ale davy turistů v Praze mluví za vše… Autenticita se vytrácí a tu je právě možné najít u nás, v Olomouci, Litomyšli, ve všech těch krásných nepřeplněných českých městech.

Do středu aktuálních plánů města Brna patří i připomínka výročí Československa i výročí BVV příští rok. Můžete to více objasnit?
Projekt RE:PUBLIKA 1918–2018 vznikl na základě tří impulzů: zaprvé chceme připomenout 1. soudobou kulturní výstavu, která se konala na oslavu 10letého výročí vzniku Československa a pro její uspořádání bylo vybráno právě Brno jako místo mezi Prahou a Bratislavou. Zadruhé si připomeneme i 90 let od vzniku unikátního funkcionalistického areálu brněnského výstaviště. A třetím impulzem je, že jsme oslavy vzniku republiky pojali spíše jako velký festival, s živým uměním a představením toho nejlepšího, co se ve středoevropském prostoru na poli umění, architektury, sportu, průmyslu a vědy za posledních 100 let událo. Přípravy jsou v plném proudu, tým v čele s kreativním ředitelem Pavlem Andělem dokončuje programové schéma a veřejnost bude s programem seznámena v polovině listopadu. Více informací najdete na FB @republika2018.

Osobní vztah k určité činnosti vždy mnohé ovlivňuje. Které radosti a možná i strasti vám vaše práce v této oblasti přináší?
Těší mě, že i ve veřejné správě potkávám nadšené a schopné lidi, kteří mají chuť dělat věci jinak, nově a netradičně a nedrží se jen zavedených postupů. To přináší opravdu svěží vítr do mé práce. Velmi mě také těší pozitivní zpětná vazba na naše město jak od samotných obyvatel, tak především od turistů.

Co je těžké – úkolů je přede mnou velmi mnoho, nastavuji marketingové nástroje, aby se nám všem lépe pracovalo, tvoříme nové vizuály, rozjíždíme kampaně, jezdíme na veletrhy – někdy je těžké najít priority a vše zvládnout v plánovaný čas. Ale to asi k této práci patří…

 

Za rozhovor poděkovala
Marta Jedličková

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *