Asiana zaznamenala během první poloviny roku obrat 3 miliardy korun

Partnerský článek

Společnost Asiana, která provozuje letenkový portál Letuška.cz, dosáhla za první polovinu roku 2017 rekordního obratu. Ten se za uplynulých 6 měsíců vyšplhal na 3 miliardy korun. Největší měrou se na tom podílel právě prodej letenek, který generoval obrat 2,3 miliardy korun, tedy o 500 milionů korun více než za stejné období v minulém roce. Oproti loňsku se tak jedná o 28% nárůst. Spolu s dalšími statistikami to oznámila společnost Asiana, která zveřejnila průběžné hospodářské výsledky za rok 2017.

Foto: Shutterstock.com

 „Významně roste zejména prodej pro korporátní zákazníky. Firmy se nyní vrací k efektivnější osobní komunikaci a pro své manažery volí i luxusnější cestovní třídy,“ uvádí Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz. Asiana se snaží příznivé situace na trhu využít a zdokonaluje své služby v online prodeji letenek.

Během uplynulých 12 měsíců uvedla portál mapa.letuska.cz, který vyhledává nejnižší ceny letenek pro následujících 6 měsíců, online systém mojeletuska.cz pro korporátní zákazníky šitý na míru českým společnostem a během několika dní spustí také novou podobu svého hlavního portálu Letuška.cz určeného pro širokou veřejnost. „V online prodeji letenek jsme na českém trhu technologickým lídrem a tuto pozici si chceme udržet i do budoucna. V nedávné době jsme proto realizovali několik velkých projektů a během dalšího období zprovozníme i zbrusu novou podobu zobrazování výsledků na Letušce.cz,“ říká Trejbal.

Cena letenek klesá
Letecká přeprava letos v České republice nebývale roste a překonává dosavadní rekordy. Výrazně k tomu přispívá klesající cena letenek, která se loni vůbec poprvé dostala pod hranici 10 tisíc korun na 9460 Kč a nepřestala klesat ani letos. V současnosti se průměrná cena letenky pohybuje na úrovni 8 920 Kč. „Příznivý vliv na cenu letenek má více faktorů, především velká kapacita míst a dále konkurence dopravců na pražském letišti a levná ropa,“ vysvětlil Trejbal.

Během první poloviny roku se Češi vydávali nejčastěji do Paříže, dále táhl Brusel a těsně za ním Hanoj. Na popularitě neztrácí ani tradiční Barcelona, která byla čtvrtou nejoblíbenější destinací, a první pětku uzavírá Dubaj.*

  Letiště Počet letenek
1. Paříž 15334
2. Brusel 11848
3. Hanoj 11490
4. Barcelona 10409
5. Dubaj 9741
6. Amsterdam 8304
7. Londýn (Heathrow) 7884
8. Bangkok 7770
9. Varšava 7702
10. Moskva 7456

Letenky nejsou jedinou dominantní oblastí Asiany. Kromě Letušky.cz provozuje také cestovatelské portály Superletuska.cz, Study.cz, Europea.travel či Viza.cz a poskytuje komplexní servis pro korporátní klientelu včetně MICE. Organizace korporátních hromadných akcí jako teambuildingy, konference, incentivní cesty či bonusové programy, jsou žádané všemi typy českých i zahraničních firem. Obrat společnosti čím dál více ovlivňují také prodeje přidružených cestovních produktů a služeb, jako je zprostředkování ubytování, incomingových služeb, pojištění, studijních pobytů, zájezdů, vízového servisu a dalších cestovních služeb.

*Zdroj: Letuška.cz získala tyto údaje prostřednictvím placené služby Amadeus Travel Intelligence společnosti Amadeus. Ta využívá agregovaná data z mnoha různých zdrojů, ze kterých se s vysokou mírou přesnosti vypočítávají unikátní statistiky vytíženosti jednotlivých letů. Statistiky jsou založeny na komerčních pravidelných letech, nejsou do ní tedy zahrnuty soukromé lety a jiné speciální nepravidelné linky.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *