Američtí novináři, kteří píší o cestovním ruchu, se sejdou v Brně

Society of American Travel Writers (SATW), jedna z nejprestižnějších organizací sdružujících novináře, fotografy, redaktory, producenty a PR specialisty ze Severní Ameriky, se rozhodla ve dnech 10.–14. května 2018 uspořádat konferenci v Brně.

Brno Foto: Shutterstock.com

CzechTourism, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Jihomoravský kraj a město Brno budou společně hostit tuto prestižní konferenci, která přivítá na 60 účastníků ze západního pobřeží USA. Úspěšné kandidatuře regionu Jižní Morava a České republiky předcházelo téměř roční vyjednávání se zástupci SATW, které bylo iniciováno zahraničním zastoupením  CzechTourism v USA.

Sdružení SATW vziklo v roce 1955. Každý nový člen musí prezentovat svou publikační činnost za uplynulých pět let. Na konferenci přijedou jak aktivní, tak i přidružení členové, například PR agentury a zástupci destinací. Od konference se očekává zviditelnění destinace v americkém tisku, zásah několik miliónu čtenářů a ekvivalentní hodnota inzerce (AVE) přesahující desítky tisíc dolarů.

„Při vyjednávání s asociaci SATW jsme vsadili na to, že Prahu již většina členů  navštívila  a  projevila  zájem o poznání  ostatních  koutů České republiky. Jižní Morava a město Brno zaujaly především unikátní kombinací UNESCO památek, dynamicky se rozvíjející městskou kulturou, skvělou  gastronomií a  aktivní turistikou. Všechna tato témata naše zastoupení v USA dlouhodobě propaguje ať už prostřednictvím bloggerů, online kampaní nebo tvorbou nových produktů s tour operátory. Novináře také zaujalo téma trvale udržitelného rozvoje destinace, a to především projekt Greenways, kterému bude věnovaná  samostatná přednáška v rámci konference,“ uvedla ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v USA a Kanadě Michaela Claudino.

V roce 2017 navštívilo Českou republiku přes 540 000 amerických turistů, což představuje meziroční nárůst o 4,6%. Jižní Morava i Brno získávají v zahraničí stále větší ohlas a Jižní Morava je po Praze druhým nejnavštěvovanějším regionem, kam zahraniční turisté přijíždějí.

„Jižní Morava má turistům jednoznačně co nabídnout a věřím, že se o tom pozvaní novináři, PR specialisté a fotografové budou moci díky výletům do regionu přesvědčit na vlastní kůži. Americký deník Today přirovnal Jižní Moravu pro její atmosféru dokonce k francouzské Provence. A tak věříme, že se náš kraj zalíbí i hostům konference SATW, nad kterou pan hejtman převzal záštitu,“ řekl radní pro regionální rozvoj Krajského úřadu Jihomoravského kraje Petr Hýbler.

„Jsem moc ráda, že si organizátoři konference vybrali jako místo konání právě Brno. Je to další z dokladů vzrůstajícího zájmu, kterému se naše město ve Spojených státech těší. O jeho specifické gastroscéně a celkově přátelské atmosféře a dynamickém životě v centru se v poslední době psalo v New York Times dokonce dvakrát a já věřím, že novináři, kteří kouzlo Brna a jižní Moravy zakusí v květnu na vlastní kůži, přispějí k šíření jeho dobrého renomé,“ doplnila radní města Brna pro marketing a cestovní ruch Petra Rusňáková.

Součástí konference je několik odborných seminářů, z nichž se dva budou týkat přímo regionu a představí mimo jiné i téma trvale udržitelného cestovního ruchu. V programu konference jsou prohlídky města Brna a okolí, série post tours, které představí to nejlepší z regionu jako např. UNESCO památky, Moravský kras, Slavkov, golf a lázeňství nebo vinařskou turistiku.

Do Brna zavítají i top fotografové, pro něž je naplánovaná speciální „foto tour“, a to dva dny před zahájením konference. Tito profesionálové budou mít k dispozici průvodce s autem a navštíví známá i méně známá místa za účelem nafocení série snímků. Ty budou na závěr konference odbornou porotou vyhodnoceny. Nejlepší z nich zůstanou městu a regionu pro další využití.

Načasování konference nemohlo být lepší, jelikož rok 2018 připomene 100. výročí vzniku nezávislého Československa.

„CzechTourism připravil k připomínkám a oslavám významných výročí spojených s číslicí osm kompletní multimediální prezentaci. Jsme rádi, že Českou republiku můžeme americkým novinářům prezentovat zrovna letos. Dlouhodobým cílem agentury je podpora regionů naší země. Konference SATW patří mezi významné mezinárodní události, které k rozvoji příjezdového cestovního ruchu jednoznačně přispívají. Věříme také, že většímu zájmu turistů z USA o naši zemi pomůže přímý let mezi Prahou a Filadelfií spuštěný začátkem května. Na zajištění tohoto leteckého spojení jsme se ostatně v rámci projektu Touchpoint (spolupráce mezi Letištěm Praha a dalšími institucemi) aktivně podíleli,“ uvedla ředitelka centrály CzechTourism Monika Palatková.

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..