ACK ČR: Prodej zájezdů do exotických destinací je na vzestupu

Partnerský článek

Podle posledních průzkumů Asociace cestovních kanceláří České republiky je aktuální prodej zájezdů do vzdálenějších exotických zemí na vzestupu. I přes růst prodejů zájezdů za lyžováním, vzrostl v zimním období prodej zájezdů do zemí, které nabízí celoročně výborné a teplé počasí. Nárůst je v rozmezí 15 – 20 % procent.

Foto: Shutterstock

Pro klienty je zejména důležité rozmyslet si, jaká mají přesně od dovolené očekávání – zda chtějí pobytový zájezd (tedy koupání a odpočinek na pláži) nebo poznávací zájezd, kolik dní si mohou na dovolenou vyhradit, jak dlouhý let jsou připraveni absolvovat“, uvádí Zdeněk Kříž místopředseda Asociace cestovních kanceláří a doplňuje: „Nabídka exotických destinací s komfortním leteckým spojením je dnes skutečně velmi pestrá, každý si najde své místo na slunci.„ Nejvíce populární směrem na východ je Thajsko, Srí Lanka, Dubaj a Maledivy, směrem na západ Mexiko, Dominikánská republika a Kuba a v Africe roste významně zájem o Zanzibar. Velmi silně stoupá poptávka po poznávacích zájezdech. Mezi letošní hity patří Peru, Brazílie, Kolumbie, Indonésie, Jižní Afrika, Nepál, Tibet, Japonsko a USA.

Nárůst cestování do exotiky podporuje zavádění nových přímých leteckých linek z Prahy. Ty si navzájem konkurují, a tak ceny letenek zejména do Asie jsou velmi příznivé. Tím se i exotické destinace, jako jsou Thajsko nebo Srí Lanka, stávají pro běžné turisty cenově dostupné.

Tomáš Cikán, generální ředitel cestovní kanceláře ESO travel potvrzuje aktuální trend: „V letošní zimní sezóně nejvíce prodáváme zájezdy do oblasti Indického oceánu, Jihovýchodní Asie a Karibiku. Velmi silný je nárůst prodejů plaveb na luxusních zaoceánských lodích, ve všech částech světa, včetně plaveb napříč Oceánií, kolem Austrálie či plavby ke břehům Antarktidy.  Velice dobře se prodávají poznávací zájezdy do USA, Číny a jižní Ameriky.

„Zaznamenáváme nárůst poptávky u netradičních poznávacích zájezdů, především pak do unikátních oblastí typu Grónsko, Špicberky, Galapágy či Rwanda. Celkové nárůsty prodejů vzdálených exotických destinací činí kolem 15% a jsou nejvyšší za posledních 10 let.“ uzavírá Tomáš Cikán.

Jednoznačným doporučením Asociace je používat pro cesty do vzdálené exotiky služby cestovních kanceláří. Nedávné případy individuálních cestovatelů, kteří se dostali do potíží, totiž ukazují, že v těchto zemích je nezbytná podpora kvalitního průvodce/delegáta znalého místního prostředí a dalších místních partnerů cestovní kanceláře.

Zdroj: ACK ČR

 

 

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.